Ostrzeżenie przed oszustami!
W trosce o bezpieczeństwo szanownych Klientów, z uwagi na otrzymywane sygnały dotyczące oszustw apelujemy: do wszystkich Państwa o bezwzględną czujność i rozsądek.
Przestępcy nie ustają w wymyślaniu nowych metod, za pomocą których próbują wyłudzić pieniądze.
Ostrzegamy!
- Oszuści – podszywają się pod dowolny numer telefonu w tym infolinię kartową, gdzie podają się za pracownika banku lub pracownika infolinii kartowej i proszą o podanie numeru karty płatniczej. Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego numeru karty płatniczej lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV,
- Przestępcy mogą także poprosić Cię o dane do logowania do twojej bankowości elektronicznej, ze względów bezpieczeństwa zalecą, abyś się nie logował do bankowości, co da oszustom więcej czasu na kradzież Twoich środków z rachunku. Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej; nie instaluj dodatkowego oprogramowania; pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych. Nigdy bank nie prosi o dane do logowania.
Zalecamy!
Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z Bankiem tel. 18 269 12 00 lub zadzwoń na infolinię Banku pod numer wskazany na karcie (lub 86 2155000 – opłata wg taryfy operatora).
We wszystkich przypadkach należy pamiętać, że oszustami mogą być zarówno mężczyźni, jak i kobiety.