Tarcza 2.0 – ważna informacja
Informacje na temat przetwarzanie plików JPK (najczęstszy powód opóźnienia wydania decyzji przez PFR)
Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę to możesz złożyć wniosek o bezzwrotną subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowości elektronicznej naszego Banku.
To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrażany przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finansowej w związku z epidemią koronawirusa.
Wnioski można składać od 15 stycznia do 28 lutego 2021 r. za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej naszego Banku.
W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT za bazowy miesiąc, od którego wyliczane będą straty w składanym wniosku. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.
Składając Wniosek, przedsiębiorca zobowiązany jest do przekazania do Banku dokumentów poświadczających umocowanie osoby upoważnionej przed podpisaniem umowy subwencji finansowej, w tym do:
I. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikrofirm
Dla kogo?
UWAGA:
Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.
– od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.; albo
– od dnia 1 października 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 października 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.
– rozłożenie płatności lub składek na ubezpieczenie społeczne na raty lub jej odroczenie, lub
– zaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenie społeczne nieprzekraczające trzykrotności wartości opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, lub
– złożenie wniosku do ZUS o braku płatności składek na ubezpieczenie społeczne
w ramach tarcz antykryzysowych
nie będzie uznawane za zaległości.
Jakie są warunki finansowania?
Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej, w tym:
Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?
Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:
Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, obliczana jest jako iloczyn liczby osób zatrudnionych (w przeliczeniu na pełne etaty) oraz kwoty bazowej subwencji finansowej uzależnionej od wielkości spadku przychodów przedsiębiorcy w porównywanych okresach.
Wysokość kwoty subwencji finansowej możliwej do otrzymania przez Mikrofirmę w przeliczeniu na pełne etaty w ramach Programu 2.0 określa poniższa tabela:
Kwota Subwencji Finansowej, którą może uzyskać Mikrofirma, w żadnym przypadku nie może być wyższa niż:
Jakie są warunki umorzenia subwencji?
Otrzymana przez mikroprzedsiębiorcę pożyczka preferencyjna może być umorzona w całości w przypadku utrzymania przez Mikrofirmę:
Jakie są warunki zwrotu subwencji?
Otrzymana przez Mikrofirmę Subwencja Finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku:
w każdym czasie licząc od dnia otrzymania Subwencji Finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.
II. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla MŚP
Dla kogo?
UWAGA:
Na potrzeby ustalenia przedsiębiorcy przez pracownika rozumie się osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę (w przeliczeniu na pełny etat), z wyłączeniem pracowników przebywających na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.
– od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.; albo
– od dnia 1 października 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwającego od 1 października 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.;
– od 1 listopada 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu od 1 listopada 2019 r. do 31 grudnia 2019 r. (spadek obrotów gospodarczych w oparciu o dane rzeczywiste) oraz
– od 1 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r. w porównaniu do okresu od 1 stycznia 2019 r. do 31 marca 2019 r. (spadek obrotów gospodarczych w oparciu o predykcję, a w przypadku składania wniosku w chwili posiadania danych rzeczywistych – w oparciu o dane rzeczywiste);
– rozłożenie płatności lub składek na ubezpieczenie społeczne na raty lub jej odroczenie, lub
– zaleganie z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenie społeczne nieprzekraczające trzykrotności wartości opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, lub
– złożenie wniosku do ZUS o braku płatności składek na ubezpieczenie społeczne
w ramach tarcz antykryzysowych
nie będzie uznawane za zaległości.
Jakie są warunki finansowania?
Środki z subwencji finansowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej, w tym:
Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosować będzie możliwie uproszczoną procedurę przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego będzie możliwie automatyczna i w szczególności realizowana za pośrednictwem kanałów elektronicznych banków z wykorzystaniem oświadczeń składanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysokość udzielanego wsparcia finansowego?
Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:
Obliczanie subwencji finansowej dla MŚP odbywa się wg. poniższych zasad:
Jakie są warunki umorzenia subwencji?
Subwencja finansowa z Tarczy 2.0. w przypadku MŚP będzie podlegała całkowitemu umorzeniu pod warunkiem łącznego spełnienia następujących przesłanek:
– Przez nadwyżkę rozumie się kwotę subwencji finansowej otrzymanej na podstawie wskazanych przez przedsiębiorcę we wniosku o udzielenie subwencji finansowej Kosztów Stałych, w sytuacji gdy rzeczywiste Koszty Stałe okazały się niższe.
– Natomiast na potrzeby ustalania warunków umorzenia subwencji dla MŚP nie bada się utrzymania poziomu zatrudnienia.
Jakie są warunki zwrotu subwencji?
Otrzymana przez Przedsiębiorcę subwencja finansowa podlega zwrotowi w całości w przypadku:
w każdym czasie licząc od dnia otrzymania subwencji finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.
Jak się przygotować do złożenia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR
1. Upewnij się, że dane firmy widoczne w bankowości elektronicznej są aktualne (zgodnie z wpisem we właściwym rejestrze).
2. Zweryfikuj czy posiadasz odpowiednie umocowanie do złożenia wniosku i zawarcia umowy subwencji w formie elektronicznej (wydruk z CEIDG, odpis z KRS lub pełnomocnictwo).
Jeśli z odpisu KRS lub z wydruku z CEIDG nie wynika uprawnienie do samodzielnej reprezentacji przedsiębiorcy przez osobę składającą wniosek, niezbędne jest załączenie pełnomocnictwa (zgodnego ze wzorem dostępnym na stronie PFR) podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym (UWAGA: profil zaufany nie spełnia warunków kwalifikowanego podpisu).
3. Sprawdź czy na dzień 31 grudnia 2019 r. oraz 1 listopada 2020 r. oraz na dzień składania wniosku prowadziłeś działalność gospodarczą w ramach przynajmniej jednej z branż wskazanych przez PFR (wykaz kodów PKD znajdziesz klikając TUTAJ);
4. Przygotuj informacje o wysokości Przychodów w wybranych przez Ciebie okresach do porównania:
1) od 1 kwietnia 2020 do 31 grudnia 2020 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019, albo
2) od 1 października 2020 do 31 grudnia 2020 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019.
6. Dodatkowo w przypadku MŚP przygotuj informacje o faktycznych i prognozowanych:
1) przychodach w miesiącach:
7. Przygotuj informację o liczbie zatrudnionych pracowników:
UWAGA!
Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysokość są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegać o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.
Więcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza
Najczęściej zadawane pytania
TUTAJ znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które pojawiają się podczas wypełniania wniosku w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR.
Regulamin ubiegania się o udział w Programie Rządowym „Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm”.
https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr-20/Regulamin-programu-tarcza-finansowa-pfr-20.pdf
Informacje na temat przetwarzanie plików JPK (najczęstszy powód opóźnienia wydania decyzji przez PFR)
Uprzejmie informujemy, że dla klientów składających wnioski o subwencję finansową Tarcza 2.0 udostępniamy instrukcje postępowania podczas składania wniosku.
Informujemy, że 15 stycznia br. i między godziną 1:00 a 4:00 mogą wystąpić przerwy w działaniu Internet Bankingu w związku z aktualizacją oprogramowania.
Informujemy, że w nocy z 13 na 14 stycznia br. (środa/czwartek) między godziną 1:00 a 5:00 rano wystąpią przerwy w dostępie do Internet Bankingu związane z aktualizacją oprogramowania.
Uprzejmie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju wydłużył termin przedstawienia przez Przedsiębiorców...
Od 1 stycznia 2021 r. zmiany w sposobie potwierdzania transakcji internetowych kartami!
Szczęśliwego Nowego Roku!
Zmiany w godzinach pracy placówek oraz rozliczania zleceń.
Przekazujemy informację z ostrzeżeniem zamieszczoną przez portal OLX.pl:...
Uprzejmie informujemy, że udostępniamy Państwu instrukcję postępowania w procesie weryfikacji dokumentów umocowań Beneficjentów w ramach Tarczy Finansowej PFR za pośrednictwem bankowości internetowej...
W związku ze zwiększoną aktywnością cyberprzestępców, a tym samym zwiększoną liczbą występujących w ostatnim czasie transakcji fraudowych...
Składania dokumentów potwierdzających umocowanie Beneficjentów.
Informujemy, że w dniu 2 grudnia aplikacja nPodpis zostanie automatycznie zaktualizowana do wersji 1.1.5.0.
WAŻNE! Komunikat dotyczący weryfikacji dokumentów potwierdzających umocowanie Beneficjentów.
Listopadowa zaduma jest bliska pytaniu o sens istnienia i życia człowieka, a Uroczystość Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny przybliżają naszej pamięci tych, których już nie ma pośród nas.
Informujemy, że w nocy z 28 na 29 października br. (środa/czwartek) między godziną 01:00 a 5:00 rano wystąpią przerwy w dostępie do usługi Internet Banking związane z pracami serwisowymi.
Informujemy, iż w związku z prowadzonymi pracami serwisowymi, mogą nastąpić chwilowe przerwy w dostępie do bankowości elektronicznej.
Informujemy, że w naszym banku możesz już używać mojeID – zdalnego potwierdzania tożsamości poprzez bankowość elektroniczną.
W dniu 10.06.2020 r. w Centrali Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej odbyło się Zebranie Przedstawicieli...
Informujemy, że została udostępniona dla Państwa nowa szata graficzna bankowości internetowej.
W świetle zapisów §11 ust.11 Regulaminu ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm”, przedsiębiorca jest zobowiązany...
Skorzystaj z prostego kalkulatora aby obliczyć maksymalną kwotę subwencji w ramach subwencji #TarczaFinansowaPFR!
Zarząd Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej działając zgodnie ze statutem Banku §37 zwołuje zebranie Członków Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej na dzień 21.05.2020 r (czwartek). ...
Informujemy, że możesz już złożyć wniosek w programie #TarczaFinansowaPFR...
Polski Fundusz Rozwoju uruchamia Tarczę Finansową PFR. To program pomocowy dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm...
Informujemy, że od przyszłego tygodnia Bank Spółdzielczy w Rabie Wyżnej przystępuje do rządowego programu wsparcia finansowego przedsiębiorstw – Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju...
Informujemy, że od dnia 20.04.2020 r. placówki wracają do normalnych godzin pracy...
Bank Spółdzielczy w Rabie Wyżnej posiada trzy urządzenia wielofunkcyjne, tj. bankomaty z funkcją recyklera gotówki.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego OSTRZEGA! Bądź odporny!
Nieprawdziwe informacje o przekazywaniu środków z rachunków „do rezerw krajowych NBP”.
Nowy system bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej został zaprojektowany tak, aby korzystanie z niego przez klientów było proste i intuicyjne...
Z dumą informujemy, iż Bank Spółdzielczy w Rabie Wyżnej został laureatem nagrody „Diament Polskiej Jakości 2019” .
Dokumenty do pobrania.
Informujemy, że w dniach 31.01 - 02.02.2020r. w Banku Spółdzielczym w Rabie Wyżnej nastąpi wymiana systemów bankowości internetowej...
Szanowni Klienci, uprzejmie informujemy, że z dniem 08 stycznia 2020 roku Bank Spółdzielczy w Rabie Wyżnej przyjął nowy wizerunek....
Uprzejmie informujemy, że 23 grudnia 2019 r. na stronach Ministerstwa Finansów opublikowano objaśnienia do mechanizmu podzielonej płatności...
Od 01 stycznia 2020r. każdy podatnik będzie posiadał swój indywidualny rachunek podatkowy tzw. mikrorachunek podatkowy, na który będzie płacił zobowiązania z tytułu VAT, PIT i CIT.
Zapraszamy do naszej odnowionej Filii w Nowym Targu przy ul. Szaflarskiej 144 (Centrum Handlowe STESKAL)....
Informujemy, że od dnia 10 września 2019 roku wygaśnie możliwość autoryzacji operacji kodami jednorazowymi z list haseł jednorazowych i kart zdrapek.
14 września 2019 roku wchodzą w życie zapisy Dyrektywy o Usługach płatniczych PSD2....
W dniu 30 czerwca 2019 r. odbył się ostatni V etap zawodów rowerowych Mini Podhale Tour...
W dniu 14.06.2019 r. w Centrali Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej odbyło się Zebranie Przedstawicieli, które zgodnie z §21 Statutu Banku dokonało...
W dniu 03 czerwca 2019 r. w siedzibie Centrali Banku w Rabie Wyżnej odbył się Turniej Szachowy o Puchar Prezesa Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej.
Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez Internet.
Zarząd Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej działając zgodnie ze statutem Banku §37 zwołuje Zebranie Członków Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej.
Zapraszamy na kolejny etap, który odbędzie się w Rabce-Zdroju 19.05.2019.
W ostatnich tygodniach gościliśmy w naszym banku Uczniów ze szkół podstawowych w Spytkowicach, Harkabuzie i z przedszkola w Rabie Wyżnej.
Bank Spółdzielczy w Rabie Wyżnej zaprasza do wżęcia udziału w wyścigu rowerowym Mini Podhale Tour o "Puchar Prezesa Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej".
Informujemy Szanownych Klientów, iż w dniu 19 kwietnia 2019 r. (Wielki Piątek) wszystkie placówki Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej będą czynne do godziny 12:00.
Wygodne i bezpieczne płatności mobilne Planet Mobile dla klientów Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej
Na spełnienie marzeń, na nieoczekiwane wydatki. Przyjazny portfelowi kredyt gotówkowy na Twoje potrzeby.
Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dyrektywy PSD2 ...
Zapraszamy do zapoznania się z nową stroną internetową! Jesteśmy przekonani, że jej nowy wygląd i funkcjonalność znacznie ułatwią Państwu dostęp do produktów i usług Banku.
Uprzejmie informujemy, iż w związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia oraz zakończeniem roku godziny pracy placówek Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej będą zmienione.
Historia Polski Niepodległej w banknotach spisana. Zarząd Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej udostępnił Klientom Banku historię złotego oraz wystawę banknotów na 100 rocznicę Niepodległości Polski.
Informujemy o wprowadzeniu dodatkowego zabezpieczenia transakcji zbliżeniowych w formie limitu kumulatywnego. Limit ten ogranicza wykonywanie transakcji zbliżeniowych bez PIN...
Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie...
21.06.2018 Z dniem 1 lipca 2018 r. zacznie obowiązywać Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych...
Nowa wersja aplikacji mobilnej
Podsumowanie pracy SKO za rok szkolny 2017/2018
Zebranie Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej 2018
Zebranie Grup Członkowskich 8.05.2018
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami.
+48 18 269 12 00
Obsługa telefoniczna Klientów
od poniedziałku do piątku
w godzinach 7:00 – 17:00.
Opłata za połączenie wg taryfy operatora.
Napisz do nas –
skontaktujemy się z Tobą.