logo
Kontakt

O aplikacji

Zamień kartę i portfel na telefon! 

Planet Mobile to aplikacja umożliwiająca płacenie telefonem zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych. Sposób płatności jest analogiczny do płatności zbliżeniowych kartą – wystarczy zbliżyć telefon do terminala. Z usługi mogą korzystać wszyscy posiadacze kart debetowych i kredytowych Visa i Mastercard.

Aplikacja Planet Mobile to nie tylko sposób płatności. Dodatkowo umożliwia:

  • zarządzanie wieloma kartami w jednym urządzeniu
  • podgląd stanu środków na rachunku karty
  • analizę historii transakcji z trzech ostatnich miesięcy
  • posiada wyszukiwarkę bankomatów
  • aktywację nowej karty bez konieczności kontaktowania się z infolinią banku
  • aktywację zabezpieczenia 3D Secure
  • czasowe blokowanie oraz zastrzeganie kart
  • zmianę kodu PIN, włączanie lub wyłączanie funkcji zbliżeniowej na plastiku

 

Jak dokonać płatności telefonem?

Wystarczy, że wybudzisz telefon i zbliżysz go do terminala. Na ekranie telefonu zostanie wyświetlona kwota transakcji. Dla kwot powyżej 50 zł zostaniesz poproszony o wprowadzenie PINu na terminalu płatniczym.


Jak zacząć

Aby korzystać z płatności Planet Mobile musisz posiadać:

 

aktywną plastikową kartę
wydaną przez Bank Spółdzielczy w Rabie Wyżnej (debetową lub kredytową, VISA lub MasterCard)

konto Gmail (google)
i zaakceptować warunki korzystania z niego

urządzenie mobilne
z technologią NFC oraz system Android
w wersji 4.4 lub nowszej

Następnie:

  1. Pobierz aplikację Planet Mobile i zarejestruj się akceptując regulamin oraz wpisując kod znajdujący się na Twoim koncie na portalu www.kartosfera.pl (znajdziesz go w zakładce „Aplikacja mobilna” wybierając przycisk „Aktywuj nowe urządzenie”). Dokończ aktywację aplikacji na www.kartosfera.pl klikając OK, a następnie w sekcji „Akcje” klikając ikonę strzałki.
  2. Wciśnij przycisk Dodaj do GPay, zaakceptuj Regulamin korzystania z kart płatniczych BPS oraz zgody formalne i warunki korzystania z usługi. Dodaj kartę, którą chcesz używać do płatności mobilnych. Możesz wybrać, która karta ma być domyślnie używana przy dokonywaniu płatności.
  3. Gotowe! Płać telefonem bez otwierania aplikacji. Wystarczy, że wybudzisz telefon i przyłożysz go do terminala płatniczego. Dodatkowo dzięki aplikacji Planet Mobile możesz sprawdzić stan dostępnych środków i historię transakcji, zmienić PIN, zablokować kartę, znaleźć bankomat jak również porównać wysokości transakcji z ostatnich 3 miesięcy

Bezpieczeństwo

Bezpiecznie korzystaj z płatności telefonem pamiętając o kilku podstawowych zasadach.

 

  • Zainstalowanie w smartfonie oprogramowania zabezpieczającego (skanera antywirusowego, zapory sieciowej) oraz jego regularna aktualizacja.
  • Unikanie instalowania w smartfonie oprogramowania pochodzącego z nieautoryzowanych źródeł, w tym przekazywanego pocztą elektroniczną lub SMS/MMS. Instalację aplikacji, zwłaszcza z nieznanych źródeł powinna poprzedzać jej weryfikacja przez oprogramowanie antywirusowe.
  • Niestosowanie łatwych do odgadnięcia numerów PIN np. 0000, 1111 itp. oraz niezapisywanie kodów PIN w sposób jawny. Nie należy przechowywać zapisanych kodów PIN w pamięci telefonu oraz w innych miejscach, w których istnieje ryzyko jego kradzieży, np. w portfelu. W przypadku podejrzenia ujawnienia kodów PIN nieuprawnionym osobom, należy niezwłocznie dokonać ich zmiany, ponieważ potencjalne straty mogą być znacznie wyższe niż wynikające z limitów transakcji zbliżeniowych.
  • Wyłączanie telefonu przed oddaniem do depozytu, szatni, itp.
  • Nieoddawanie telefonu do serwisu z kartą SIM-NFC, SD-NFC, jeżeli limit płatności zbliżeniowych nie został wcześniej zablokowany.

Najczęściej zadawane pytania

  1. Co zrobić jeśli zgubię telefon?

Zaloguj się do portalu www.kartosfera.pl i zawieś lub usuń tokeny (Token to wirtualnym odpowiednikiem karty plastikowej)  wydane do kart na danym urządzeniu. Możesz również skontaktować się z Contact Center aby zawiesić lub usunąć tokeny wydane do kart na danym urządzeniu lub aby czasowo zablokować kartę płatniczą, do której tokeny zostały wydane

  1. Dlaczego nie mogę zalogować się do aplikacji Planet Mobile?

Prawdopodobnie przekroczyłeś liczbę błędnych prób logowania. W przypadku konieczności pilnego skorzystania z aplikacji Planet Mobile możesz odblokować dostęp poprzez Portal kartowy lub za pośrednictwem Contact Center. W przeciwnym wypadku blokada zostanie zdjęta automatycznie o północy.

Kolejnym powodem może być rozparowanie urządzenia mobilnego z kontem w kartosfera.pl. Odłączenie urządzenia od konta może zostać przeprowadzone przez użytkownika bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnej lub Portalu kartowego. Alternatywnie usunięcie powiązania może wykonać Operator Contact Center w trakcie rozmowy telefonicznej z Klientem.

Należy pamiętać, że warunkiem korzystania z aplikacji jest zaakceptowanie aktualnego regulaminu aplikacji.

  1. Dlaczego mam zablokowany dostęp do aplikacji?

Dostęp mógł zostać zablokowany na skutek trzech błędnych prób logowania, lub blokada dostępu do aplikacji na urządzeniu została wykonana przez Operatora w Banku.

Dostęp do aplikacji Planet Mobile odblokujesz poprzez Portal kartowy lub kontaktując się z Operatorem Contact Center.

  1. Nie pamiętam hasła dostępu do aplikacji mobilnej. Jak mogę go odzyskać?

Jeśli nie pamiętasz hasła dostępu możesz je zresetować na dwa sposoby. Uruchom aplikacje Planet Mobile i na ekranie logowania wybierz akcję NIE PAMIĘTAM. Wybierz metodę resetowania hasła i postępuj zgodnie z informacjami prezentowanymi na ekranie.

W przypadku wyboru metody resetowania hasła dostępu poprzez Contact Center, po zakończeniu rozmowy kod resetujący zostanie wysłany na Ciebie wiadomością SMS i automatycznie uzupełniony w odpowiednim polu.

  1. Czy do korzystania z Google Pay konieczne jest połączenie z Internetem?

Połączenie z Internetem jest niezbędne w procesie dodawania karty do płatności mobilnych niemniej podczas realizacji płatności nie jest ono wymagane. Co jakiś czas Google Pay wymusi aktywne połączenie z Internetem przed dokonaniem płatności. Spowodowane jest to koniecznością odnowienia danych wykorzystywanych w procesie płatności.

  1. Co się stanie z moją kartą dodaną do Google Pay w przypadku aktywacji duplikatu lub odnowienia karty plastikowej?

W momencie aktywowania duplikatu lub wznowionej karty dotychczas wydane tokeny zostaną unieważnione. Aby móc korzystać z płatności mobilnych wymagane będzie dodanie nowej (duplikatu/wznowionej) karty do Google Pay.


Kontakt

Odwiedź oddział

Nasi pracownicy udzielą szczegółowych informacji i służą pomocą przy wypełnianiu dokumentacji.
zobacz placówki

Zadzwoń do nas

Skontaktuj się z naszymi pracownikami.
wyświetl numery

Napisz do nas

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego
napisz do nas

Wybierz placówkę

Centrala w Rabie Wyżnej

(18) 26 91 200

Filia Nowy Targ

(18) 26 64 513

Filia Pieniążkowicach

(18) 54 47 438

Filia Podsarnie

(18) 27 71 864 509 513 204

Filia Rabka Zdrój
Chopina

509 919 179

Filia Rabka Zdrój
Nowy Świat

(18) 26 92 205

Filia Rabka Zdrój
Orkana

(18) 26 77 520

Filia Skawa

(18) 26 86 032

Filia Spytkowice

(18) 26 88 860 (18) 26 88 026

Wypełnij formularz

Wszystkie pola są wymagane