Ostrzegamy przed złośliwym oprogramowaniem20.09.2016

Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do wiadomości e-mail zawierających linki kierujące do fałszywej strony służącej do wyłudzenia danych do logowania i autoryzacji w eBankNet.

Bank nigdy nie wysyła wiadomości e-mail z linkami do systemów bankowości internetowej oraz z prośbą o zalogowanie się za ich pomocą.

Wspomniane wiadomości zostały przygotowane przez przestępców w taki sposób, że sprawiają wrażenie wysłanych z Banku. W przypadku otwarcia zawartego w wiadomości linku może nastąpić przekierowanie do strony internetowej spreparowanej przez przestępców, przypominającej stronę do logowania eBankNet.

Celem tego typu ataku (phishing) jest przechwycenie danych do logowania i autoryzacji w usłudze eBankNet oraz danych osobowych, które mogą posłużyć przestępcom do wykonania oszukańczej transakcji lub kradzieży tożsamości.

Pamiętaj!

Bank nigdy nie przesyła żadnych informacji na temat logowania w wiadomościach mailowych do użytkowników

Nie używaj do logowania adresu lub linku podesłanego w wiadomości e-mail.

Bank nigdy nie kontaktuje się z Klientem telefonicznie w celu podania kodów do zatwierdzenia operacji (z kart kodów jednorazowych lub SMS).

Nie podawaj poufnych informacji na stronach przypominających swoim wyglądem strony Banku.

Sprawdź czy strona do logowania posiada adres https://e.bsrabawyzna.pl/

Sprawdź, czy na ekranie widnieje symbol kłódki oznaczający, nawiązanie połączenia szyfrowanego (adres zaczyna się wtedy od https a nie od http).

Jeżeli znajdziesz symbol kłódki, kliknij na niego dwa razy, aby sprawdzić, czy wyświetlony certyfikat jest ważny i czy został wydany dla Banku Spółdzielczego w Rabie Wyżnej

Więcej informacji o bezpieczeństwie bankowości internetowej znajdziesz tutaj